دسته بندی ها
دسته‌ها
راهنمای خرید دستمال سر

بهترین خرید دستمال سر | برترین برند های 2020 | آدور استایل

دستمال سر نوعی اکسسوری پوشاک است که معمولاً با هدف پوشش تزئینی بر روی گردن و یا سر بسته می‌شود. استفاده از دستمال سرها در ادیان و فرهنگ‌های مختلف وجود داشته و امروزه به شکل مدرن از آن استفاده می‌شود. دستمال سرها به نام‌ها مختلفی همچون باندانا، اسکارف، دستمال‌گردن، باف شهرت دارند. این نوع پوشش این روزها در بین ورزشکاران و طبیعت‌گردان نیز رواج پیداکرده است و حتی برای کاربردهای مختلف مانند دستمال جیبی، کلاه، عرق‌گیر، پیشانی‌بند، ماسک نیز استفاده می‌شود. همچنین در بین بانوانی که می‌خواهند در عین شیک‌پوشی حجاب خود را رعایت کنند نیز به‌تازگی بسیار محبوب شده است. با ما همراه باشید تا با نکات مهم برای خرید دستمال سر بیشتر آشنا شوید.

نکات مهم برای خرید دستمال سر

اولین نکته‌ای که باید در زمان خرید دستمال سر به آن توجه کنید ابعاد آن است. اگر می‌خواهید از دستمال سرخود به‌عنوان یک دستمال چندکاره استفاده کنید بهتر است که دستمال را در ابعاد بزرگ خریداری کنید. برخی از دستمال سرهای موجود در بازار معمولاً بیشتر حالت تزئینی دارد و برای موارد گوناگون کاربرد ندارند. نکته بعدی که باید در زمان خرید دستمال سر به آن دقت کنید جنس دستمال سر است، معمولاً بهترین نوع دستمال سر باید به‌ اندازه کافی خاصیت کشسانی داشته باشد و همچنین از الیاف طبیعی و مرغوب تولید شده باشد تا در کنار خاصیت کشسانی لطیف هم باشد و بتوان به‌راحتی از آن استفاده کرد.

یکی از مشکلاتی که معمولاً برای باف‌ها پیش می‌آید این است که بعد از چند بار استفاده، لبه‌های بیرونی آن پاره می‌شود که در این صورت دیگر غیرقابل استفاده است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در زمان خرید حتماً به این نکته توجه کنید که بافی را انتخاب نمایید که لبه‌دوزی شده باشد. نکته مهم بعدی این است که باید به طرح و رنگ دستمال سر دقت نمایید. برای این مورد باید کمی بیشتر وقت بگذارید زیرا تنوع طرح و رنگ در این اکسسوری بسیار بالا است تا بتواند تمامی سلیقه‌ها را پوشش دهد؛ اما شما باید طرحی را انتخاب کنید که علاوه بر همخوانی با لباس‌هایتان به رنگ پوست شما نیز بیاید.

همچنین باید هنگام انتخاب دستمال سر به مکانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید نیز توجه داشته باشید. شما باید طرحی را انتخاب کنید که با محیط هم‌خوانی داشته باشد. مورد بعدی در زمان خرید دستمال سر این است که به بسته‌بندی توجه نمایید اگر یک دستمال سر در بسته‌بندی مرغوب و شکیل باشد قطعاً به همان اندازه‌ای که برای بسته‌بندی وقت گذاشته‌شده است محصول کیفیت بالایی دارد.

انواع روش‌های بستن دستمال سر

دستمال سرها تنها برای پوشاندن سر استفاده نمی‌شود و کاربردهای دیگری نیز دارند که در ادامه به انواع روش‌های بستن دستمال سرها اشاره‌ می‌کنیم.

  • یکی از روش‌های رایج بستن دستمال سر به گونه‌ای است که شما می‌توانید آن را بر روی پیشانی خود ببندید. این مدل چه در روزهای گرم و تابستان و چه در روزهای سرد زمستانی کاربرد دارد. شما از بافی که در روزهای گرم تابستان می‌بندید می‌توانید به‌عنوان عرق‌گیر و در روزهای سرد زمستان به‌عنوان یک محافظ در برابر سرما استفاده کنید.
  • کسانی که موهای بلندی دارند می‌توانند با استفاده از دستمال سر موهای خود را ببندند. برای این مدل هیچ محدودیتی وجود ندارد، می‌توانید با آن موهایتان را دم‌اسبی یا گوجه‌ای ببندید یا حتی می‌توانید به‌عنوان یک دسته مو در بافت موهایتان از آن استفاده کنید.
  • مدل پیشنهادی بعدی بیشتر در دهه‌های گذشته رواج داشته اما اکنون نیز بسیار محبوب است. این مدل به‌صورتی است که دستمال سر، نه بر روی پیشانی و نه کاملاً روی سر بلکه در قسمت میانی سر بسته می‌شود به‌ صورتی که کمی از موها از زیر آن دیده شود در اصل این مدل بیشتر باف را به یک تل پهن و پارچه‌ای تبدیل می‌کند.
  • یکی از مدل‌های پرطرفدار برای خرید دستمال جیبی یا سر مدل توربان است، این مدل را بیشتر زنان آفریقایی استفاده می‌کردند تا با استفاده از آن سر و موهایشان را به‌صورت کامل بپوشانند اما اخیر این مدل مورد توجه طراحان مد قرارگرفته است.

روش‌های دیگر بستن دستمال سر

  • روش دیگری که می‌توانید برای بستن دستمال سر امتحان کنید به این صورت است که تمامی موها را با دستمال سر می‌پوشانید و با یک گره زیبا آن را جمع می‌کنید.
  • بعضی از دستمال سرها صرفا مخصوص کوهنوردی هستند و به دو صورت که یا به‌عنوان دستمال‌گردن و یا برای روی سر استفاده می‌شود. این نوع دستمال‌ها بیشتر جنبه محافظت در برابر سرما و آفتاب‌سوختگی دارند. همچنین معمولاً این دستمال سرها به‌ صورت سه گوش هستند به همین دلیل به‌راحتی می‌توان از آن به‌عنوان ماسک استفاده کرد.
  • گاهی برخی از باف‌ها که معمولاً سایز کوچکی دارند را دور مچ می‌پیچند و آنهایی که دارای سایز کمی بزرگ‌تر هستند را برای زیبایی در دور گردن می‌بندند که این مدل با مدلی که در کوهنوردی استفاده می‌شود، فرق دارد و بیشتر جنبه تزئینی دارد.
  • اگر می‌خواهید کمی متفاوت‌تر باشید و در عین‌ حال شیک‌پوش به نظر برسید باید کمی خلاق باشید. به‌ عنوان‌ مثال همیشه قرار نیست که اسکارف را جمع کنید و دور سر و یا گردن و نهایتاً دور مچ خود بپچید بلکه می‌توانید این بار اسکارف در ابعاد بزرگ مانند یک روسری بزرگ انتخاب کنید و به‌صورت کامل روی لباس خود را بپوشانید، البته دقت کنید در زمان استفاده این روش باید کمی سلیقه در رنگ و نوع بستن به خرج دهید.
  • یکی از موارد دیگری که می‌توانید از دستمال سر استفاده کنید این است که آن را برای زیبایی بیشتر بر روی کلاه و یا کیف خود استفاده کنید. با این کار می‌توانید یک کیف ساده را به کیفی زیبا تبدیل کنید. همچنین کلاه‌های حصیری که در تابستان استفاده می‌شوند و لبه‌دار هستند را با یک دستمال سر رنگی می‌توانید جذاب‌تر کنید.

سخن پایانی

دستمال سر یا باف یکی از پوشش‌هایی است که خانم‌ها و آقایان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و یعنوان هدیه تولد یا هدیه نوروز از آن بهره برد. باف‌ها از زمان‌های قدیم تا به امروز در بازارهای پوشاک وجود داشته‌اند و معمولاً بیشتر افراد برای زیبایی و ست کردن با لباس‌هایشان از آن‌ها استفاده می‌کردند. در زمان خرید دستمال سر باید به نکاتی مانند جنس، رنگ و ابعاد توجه کرد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت
فیلتر بر اساس قیمت
فیلتر بر اساس قیمت - slider
280000تومان2500000تومان
مناسب برای
مناسب برای
فیلتر بر اساس نوع محصول
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس سایز