دسته بندی ها
دسته‌ها
خرید شال و روسری و آنچه که باید بدانیم

خرید شال و روسری و آنچه که باید بدانیم

شال و روسری یکی از پرمصرف ترین پوشاک در ایران است . به همین دلیل خانم های ایرانی حداقل یک بار در سال به سراغ خرید شال و روسری جدید می روند تا خریدشان را به مجموعه شال ها و روسری های خود اضافه کنند . هرچند خانم ها در ادارات ، مدارس ، دانشگاه ها و کلاً جاهای رسمی تر مقنعه را انتخاب می کنند ، اما در مهمانی ها ، تفریح ، هنگام خرید و در بسیاری از موقعیت های دیگر ترجیح می دهند شال و روسری بپوشند. به همین دلیل همه آن ها حداقل 5-6 عدد شال و روسری گوشه کمد خود نگه می دارند .

هنگام خرید شال و روسری چه جنسی انتخاب کنیم ؟

شال ها با توجه به جنس و رنگی که دارند ، در موقعیت های متفاوت استفاده می شوند . شال هایی از جنس ابریشم یا سنگ دوزی شده به عنوان شال مجلسی شناخته می شوند و در مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرند . گاهی شال ها را با نخ های پشمی تهیه می کنند . این نوع شال ها که اغلب در رنگ های گرم تولید می شوند ، پاییزه بوده و در روزهای سرد سال ، از گرمای وجود شما مراقبت می کنند . شال های پاییزه بیشتر در طرح های زمستانی مانند طرح دانه های برف ، طرح گوزن ، کاج و … تولید می شوند که با شرایط جدی همخوانی داشته باشند . نوع سوم شال های نخی هستند که با طرح های مختلف به بازار ارائه می شوند. این شال ها خنک می باشند و برای فصل بهار و تابستان بسیار مناسب هستند .

چرا خرید شال و روسری اهمیت دارد ؟

اگر شما اهل مُد و سِت کردن لباس هایتان نباشید ، باز هم چند شال و روسری در گوشه ی کمد شما جا خوش کرده است . زمانی که با شخصی رو به رو می شویم ، آن شخص در ابتدا صورت ما را خواهد دید. شال و روسری نزدیک ترین پوشاکی است که در کنار صورت ما قرار می گیرد . به همین دلیل ما برای انتخاب آن حساسیت زیادی به خرج می دهیم . ما با دقت زیادی طرح و رنگ آن را انتخاب می کنیم. به گونه ای که به رنگ پوست صورت ما بیاید و ما را زیباتر کند . علاوه بر آن ما دوست داریم شالی را انتخاب کنیم که طرح و رنگ آن با روحیات ما همخوانی داشته باشد . شال هم مانند دیگر پوشاکی که خریداری می شود ، نشان دهنده شخصیت ، روحیات و احساسات فرد خواهد بود .

نکات دیگر برای خرید شال و روسری

  • خرید شال و روسری کار خیلی سختی نخواهد بود . اما اگر انتخاب رنگ و طرح برای شما سخت باشد ، می توانید از کسی که به نظر شما فرد با سلیقه ای است بخواهید با شما به بازار بیاید و شما را در خرید همراهی کند .
  • کیفیت شال و روسری هم مانند دیگر پوشاک اهمیت دارد . پوشاک مستقیماً با پوست ما در تماس هستند . اگر از مواد اولیه مرغوب در تهیه شال ها و روسری ها استفاده نشود ممکن است به پوست و موی سر آسیب برساند . پس به یاد داشته باشید هنگام خرید شال و روسری به دنبال جنس بی کیفیت و خیلی ارزان نباشید .
  • با توجه به مواردی که در بالا عنوان کردیم ، سعی کنید دور اجناس پلاستیکی را هم خط بکشید . اگر هنگام خرید شال و روسری به اندازه کافی دقت نکرده و یک جنس پلاستیکی انتخاب کنید ، طعم شیرین استفاده از آن را نخواهید چشید . چون قطعاً شما را بسیار اذیت می کند هیچ وقت طعم شیرین استفاده از آن را نخواهید چشید .
  • هنگام خرید شال و روسری به سُر بودن آن هم توجه کنید . برخی شال ها روی سَر نمی ایستد و مدام سُر می خورند . موهای شما نامرتب شده و به این ترتیب استایل شما جلوه به هم ریخته ای خواهد داشت . پس شالی انتخاب کنید که روی سر شما بماند .
  • اگر ترجیح می دهید که به روز باشید ، قبل از رفتن به بازار برای خرید شال و روسری ، سری به پیج های مُد و پوشاک فعال در فضای مجازی بزنید . با چرخیدن در این پیج ها و سایت ها و بررسی مدل ها تا قسمتی متوجه می شوید که چه مدل هایی به روز تر هستند. به این ترتیب خرید شما راحت تر انجام خواهد شد.

معیار مدل بستن شال و روسری

یکی از مهمترین فاکتورهایی که به هنگام خرید شال و روسری می توانید به آن استناد کنید، مدل بستن آنهاست که طبیعتاً می‌تواند بسیاری از فاکتورهای جانبی دیگر را تحت تاثیر قرار دهد. در حال حاضر مدل های مختلفی برای بستن روسری و شال وجود دارد که برخی از آنها مانند مدل خلیجی به طور کامل سر و گردن را می پوشاند و در عین حال برخی دیگر به صورت کاملاً باز و آزاد هستند.

اگر به سبک فشن کلاسیک علاقه دارید توصیه ما این است که از شال و روسری های قواره کوچک استفاده کنید. برای سبک بستن سنتی زیر گردن و استفاده از حلقه فلزی، سایزهای متوسط مناسب هستند که هم با لباس و سبک پوشش شما همخوانی دارند و هم پوشانندگی آنها بیشتر است. اگر سبک های آزاد و باز را ترجیح می دهید پیشنهاد ما استفاده از شالهای قواره بزرگ است که امکان استفاده از آن برای پوشاندن جلوی مانتو باز هم وجود دارد.

روسری به عنوان بخشی از فشن فردی

روال طبیعی در دنیای مد و فشن به شکلی است که معمولاً در دوره های زمانی کوتاه ترندهای خاصی به وجود می‌آید و در انتخاب بخش‌های مختلف پوشاک ما تاثیرگذار است. مثلاً ما برای انتخاب شال و روسری ۹۸ می‌توانیم بیشتر به ترند مانتوجلوباز اشاره کنیم. طبیعتاً این سبک خاص از پوشش نیاز به  شال و روسری های قواره بزرگ دارد که با لباسهای بلند همخوانی داشته باشد و رنگ بندی آنها هم رعایت شود.

اما در فضای اداری و در فضای رسمی امکان استفاده از ترند های مد و فشن وجود ندارد و معمولاً مطابق با قوانین مصوب باید انتخاب شوند. به همین دلیل برای مناسبت های رسمی پیشنهاد ما برای خرید شال و روسری رفتن به سراغ رنگ های رسمی مانند رنگ تیره و سرمه ای است. معمولاً روسری های قواره بزرگ و قواره کوچک در این مورد انتخاب خوبی نیستند و روسری های قواره متوسط با میزان پوشانندگی کافی را انتخاب کنید.

توجه به برندها در خرید شال و روسری

با توجه به اینکه انتخاب روسری و شال بخشی از حوزه مد و فشن محسوب می‌شود، بدون شک برند هم معیاری برای انتخاب گزینه مناسب است. در بین برندهای ایرانی می‌توان برند آدور را به عنوان معروف ترین و فعال ترین برند معرفی کرد. اما برندهای ایتالیایی مانند برند گوچی و برندهای فرانسوی هم در بازار طرفدار زیادی دارند. در ضمن از روسری و شال ترک هم می‌توان به عنوان یک انتخاب مطلوب یاد کرد که کیفیت ساخت آنها در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

نکته مهمی که در اینجا باید با آن توجه داشته باشید این است که صرفاً توجه به برند تولید کننده شال و روسری نمی تواند مسیر خوبی باشد. توصیه ما این است که انتخاب محصول را در وهله اول بر مبنای سلیقه و شرایط ظاهری خود انجام دهید و در کنار آن موارد جانبی دیگری مانند برند تولید کننده را هم لحاظ کنید. ضمن اینکه سایر فاکتورها هم در انتخاب نهایی شما تاثیر گذار هستند.

این نکات را فراموش نکنید

در بند های قبلی سعی کردیم که جزئیات کاملی در مورد خرید شال و روسری بیاوریم که به عنوان معیارهای اصلی هستند. اما در این بین شما به عنوان خریدار باید چند نکته ریز را هم در نظر بگیرید که مطمئناً در رابطه متقابل شما و فروشنده تاثیر مستقیم دارد. متاسفانه بسیاری از خانم‌ها نسبت به این موضوع بی اطلاع هستند و روند خرید آنها تحت تاثیر قرار می گیرد:

قیمت شال و روسری را معیار اصلی نگذارید

باید اعتراف کنم که قیمت روسری و شال نه تنها برای من و برای همه خریداران اهمیت ویژه‌ای دارد، به همین دلیل است که بیشتر فروشندگان روی بحث روسری و شال ارزان و همچنین تخفیف در خرید شال و روسری تبلیغ می کنند. اما این موضوع به همان اندازه که از لحاظ اقتصادی با منفعت همراه است، جنبه خطرناک دیگری هم دارد که ما را به سمت خرید محصول بی کیفیت می برد. بنابراین سعی کنید معیار های دیگری مانند مد و فشن و کیفیت جنس را به عنوان اولویت اصلی خود انتخاب کنید و بعد از آن محصولات را بر مبنای قیمت با یکدیگر مقایسه کنید.

یک نفر همراه خود داشته باشید

نه تنها در مورد خرید روسری و شال، بلکه در مورد خرید همه پوشاک خود سعی کنید یک نفر صادق و دوست صمیمی را همراه خود داشته باشید. اصولاً افراد اعتماد به نفس کافی برای قضاوت در مورد انتخاب پوشاک مناسب ندارند و فروشندگان هم صرفاً به فکر فروش محصول خود هستند. بنابراین برای انتخاب محصول بهتر و اطمینان از هماهنگی آن با لباس و نوع پوشش خود، حتماً یک نفر همراه خود ببرید و از او بخواهید که صادقانه در مورد انتخاب های مختلف نظر دهد. در هر صورت این افراد می‌توانند تایید کننده انتخاب مناسب یا مانع انتخاب بد شما شوند.

ترجیحا روسری و شال را برای همان لباس بخرید

بعضاً این اشتباه توسط خانم‌ها تکرار می شود و به دلیل محدودیت در جابجایی چندان به آن توجه نمی کنند. مثلاً شما قصد خرید روسری و شال مجلسی را دارید و در حال حاضر آن لباس‌ها را همراه خود ندارید. فروشنده در مورد رنگ لباس از شما می پرسد و شما صرفاً اطلاعاتی بدون هیچ زمینه بصری به او می دهید. این موضوع باعث می شود که انتخاب شما کاملاً فرضی و بر مبنای حدس و گمان باشد. نکته مثبتی که در مورد خرید اینترنتی شال و روسری وجود دارد این است که شما در منزل می توانید بلافاصله همان لباس را بپوشید و محصول را با آن لباس مطابقت دهید. بنابراین اگر با خواسته شما مطابقت نداشته باشد امکان مرجوع کالا را دارید.

اگرچه قیمت شال و روسری نسبت به سایر پوشاک شما مانند شلوار یا مانتو ارزانتر است، اما این حقیقت را بپذیرید که شاید اولین نگاه بیننده به قسمت سر و روسری و شال شما می رود. بنابراین حتماً در انتخاب محصول وسواس زیادی به خرج دهید و به سراغ انتخاب هایی بروید که کاملاً با تیپ فیزیکی و نوع پوشش شما هماهنگ باشند.

در آخر بدانید که ….

یک پوشش برای سر از گذشته با فرهنگ و تمدن ما عجین شده است . در هر برهه تاریخی و در هر زمانی ، زنان از پوشش های مختلف برای سر خود استفاده می کردند. از این رو امروزه خرید شال و روسری جزء اصلی ترین خرید هایی است که خانم ها سعی می کنند حداقل سالی یک بار آن را انجام دهند. آن هم با وسواس و دقت بسیار زیاد. علاوه بر این ، اگر قصد خرید هدیه برای همسر ، مادر ، دختر یا دوست خود را دارید ، خرید یک شال و روسری مطابق با سلیقه ی او را هم در کنار گزینه های دیگر قرار دهید اگر در انتخاب آن موفق شوید ، طرف مقابلتان را بسیار خوشحال خواهید کرد .

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت
فیلتر بر اساس قیمت
فیلتر بر اساس قیمت - slider
280000تومان2500000تومان
مناسب برای
مناسب برای
فیلتر بر اساس نوع محصول
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس سایز