دسته بندی ها
دسته‌ها
روسری مشکی

برترین برند روسری مشکی

تلفیق فرهنگ عزاداری و ناراحتی با رنگ مشکی باعث شده که عکس العمل بسیاری از خانم ها به شال و روسری مشکی بیشتر برای مراسم عزا و ناراحتی باشد. البته در چند سال اخیر این موضوع کمی کم رنگ تر شده و ما شاهد معرفی مدل های متنوع از روسری تیره و روسری سیاه هستیم که بیشتر در حوزه مد و فشن استفاده می شوند. در ضمن ترکیب رنگ‌های متنوعی از مشکی وجود دارد که کار شما را برای انتخاب روسری و تکمیل پوشش خود ساده‌تر می‌کند.

استفاده از روسری مشکی محدودیت‌هایی دارد و به همین دلیل در اینجا می خواهیم در مورد شرایط استفاده از آن و به طور کلی فلسفه بکارگیری آن صحبت کنیم.

فلسفه استفاده از روسری مشکی

رنگ مشکی به عنوان یک رنگ منفی شناخته می‌شود و معمولاً دفع کننده است. این رنگ به نوعی نماد عزا و غم شناخته می شود و کسانی که این پوشش را انتخاب می کنند می خواهند به شکل‌های مختلف ناراحتی خود را از یک موضوع نشان دهند. برای ما ایرانی‌ها استفاده از لباس مشکی یا موارد مشابه آن بیشتر برای مراسم های عزا مانند عزاداری محرم یا عزاداری های خانوادگی و فامیلی است.

روسری مشکی مجلسی یکی از اصلی ترین انتخاب خانمها برای مراسم های عزاداری است. این روسری ها علاوه بر خصوصیات ذاتی غم و ناراحتی خود، جزئیات دیگری هم دارند که تا حدود زیادی مسئله ناراحتی را کنترل کرده و آنها را به انتخاب مناسبی تبدیل کرده است. البته روسری های مشکی طلایی مجلسی نوع متفاوتی هستند که معمولاً افراد بزرگسال انتخاب می‌کنند و بیشتر برای نشان دادن وقار و سنگینی فرد هستند.

روسری مشکی - آدور استایل
روسری مشکی - آدور استایل

روسری مشکی محرم

شرایط فرهنگی ایرانی ها در ماه محرم ایجاب می‌کند که برای این دوره زمانی کوتاه از لباس های مشکی و تیره استفاده کنند که طبیعتاً روسری مشکی ساده اصلی ترین انتخاب آنهاست. این روسری ها بیشتر یک پارچه سیاه رنگ ساده هستند که هیچ گونه طرح خاصی مانند پلیسه یا نگین برای آن در نظر گرفته نشده است. البته برای افراد کم سن و سال تر موارد دیگری مانند روسری مشکی نگین دار یا روسری مشکی پلیسه در نظر گرفته شده تا آنها هم تیپ‌مشکی داشته باشند و به نوعی از زیبایی این روسری هم لذت ببرند.

روسری و شال مشکی در مراسم های غیر از عزاداری

اگر استفاده از شال مشکی را فقط به مراسم های عزاداری و غم محدود کنیم، به نوعی در حق این محصول زیبا بی‌انصافی کرده ایم. رنگ مشکی هم جذابیت خاص خود را دارد و می‌توان آن را با رنگ پوست های متفاوت یا با تیپ های متفاوت هم استفاده کرد. ویژگی رنگ مشکی در جذب نور باعث می شود که استفاده از روسری مشکی برای ایام تابستان به هیچ وجه انتخاب خوبی نباشد. این پارچه به شدت گرما جذب می کند و به همین دلیل انتخاب مناسبی برای فصل زمستان و فصل پاییز است.

اگر قصد استفاده از روسری و شال مشکی در مراسم های دیگر دارید، توصیه می‌شود که ترکیب رنگهای متفاوت آن را امتحان کنید تا به نوعی شدت رنگ مشکی آن را کنترل کنید. مثلاً شما می‌توانید از محصولاتی مانند روسری‌های مشکی قرمز یا روسری های مشکی لمه دار استفاده کنید یا حتی به فکر استفاده از محصولات نگین دار باشید. در این وضعیت شما هم به شکل ذاتی از رنگ سیاه استفاده کرده اید و هم به نوعی میزان غم و ناراحتی ذاتی آن را کمتر کرده اید.

جنس شال و روسری مشکی

اگر در بازار چرخی زده باشید یا محصولات ما را دیده باشید نمونه های مختلفی از روسری مشکی نخی یا روسری های مشکی ساتن را دیده‌اید. استفاده از پارچه نخی یا پنبه ای برای شال مشکی از این جهت اهمیت دارد که می‌تواند بخشی از گرمای آن را دفع کند و به نوعی از شدت گرمای جذب شده آن کم کند. روسری های نخی برای کسانی که در فصل تابستان یا بهار مجبور به استفاده از رنگ سیاه هستند انتخاب خوبی است.

اما برای کسانی که به فکر استفاده از روسری مشکی مجلسی شیک هستند، توصیه ما استفاده از پارچه ساتن است. ساتن برق خاصی دارد و برای کسانی که کمتر در معرض نور آفتاب هستند جذابیت بیشتری دارد. اگر به فکر یک پارچه شیک و نازک هستید توصیه ما استفاده از پارچه حریر است. حریر می‌تواند قدرت رنگ‌سیاه روسری را کمتر کند و از طرف دیگر فضای کافی برای عبور هوا در اختیار شما بگذارد.

روسری مشکی را با چه مانتویی بپوشیم؟

حقیقتاً امکان استفاده از شال مشکی با همه رنگ ها وجود دارد و این شما هستید که با توجه به تیپ خود می توان یکی از آنها را انتخاب کنید. اگر قصد حضور در مراسم محرم یا عزاداری را دارید بهتر است که از روسری مشکی قواره بزرگ به همراه مانتو مشکی استفاده کنید.

اگر قصد حضور در مراسم های معمولی را دارید، می توانید این روسری ها را با رنگ های شاد تری مانند رنگ سفید یا حتی رنگ صورتی استفاده کنید. معمولاً رنگ مشکی با رنگ های شاد و سرد مانند رنگ زرد یا رنگ آبی یا حتی رنگ سبز ترکیب رنگ خوبی نمی دهد. البته اگر از رنگ‌های با تناژ متفاوت استفاده کنید می‌توانید تا حدود زیادی این تضاد رنگی و کنتراست را کنترل کنید.

روسری مشکی و رنگ پوست

سیاه بودن ذاتی و جذب طیف های رنگی متفاوت باعث می‌شود که هر نوع پوستی به رنگ روشن تری نسبت به آنچه که هست دیده شود. این یعنی افراد سفید پوست به راحتی می‌توانند با استفاده از روسری مشکی ساده رنگ پوست خود را به رخ بکشند و با استفاده از لوازم آرایشی جلوه بیشتری به چهره خود بدهند.

کسانی که پوست گندمی یا قهوه‌ای دارند بهتر است که از شال و روسری مشکی طرح دار استفاده کنند. برای این افراد طرح پلیسه یا طرح نگین دار باعث می شود که هم چهره فرد بیش از پیش نمایان شود و هم پوست رنگی آنها کمتر جلب توجه کند. برای افرادی که پوست شکلاتی یا پوست سیاه دارند استفاده از شال مشکی توصیه نمی شود و معمولاً جلوه خوبی نمی دهد.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که کارشناسان گروه آدور استایل در کنار شما هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند و به عنوان مشاور در کنار شما باشند حتی زمانی که بخواهید این محصول را بعنوان یک کادو مناسب وشیک به دوستانتان اهداء کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت
فیلتر بر اساس قیمت
فیلتر بر اساس قیمت - slider
280000تومان2500000تومان
مناسب برای
مناسب برای
فیلتر بر اساس نوع محصول
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس سایز