دسته بندی ها
دسته‌ها
آموزش بستن دستمال سر پسرانه

آموزش بستن دستمال سر پسرانه به روش‌های جدید

دستمال سر یک اکسسوری جذاب در استایل های جوان‌پسند است که افراد می‌توانند به روش‌های مختلف از آن استفاده کنند. درگذشته معمولاً بیشتر خانم‌های جوان از دستمال سر برای پوشاندن مو و یا تزئین موهایشان و پسران به‌ عنوان ماسک از آنها استفاده می‌کردند؛ اما امروزه نحوه بستن آن تنوع زیادی دارد. حال در این قسمت قصد داریم به آموزش بستن دستمال سر پسرانه بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

تاریخچه استفاده از دستمال سر

در این بخش از مقاله آموزش بستن دستمال سر پسرانه به تاریخچه استفاده از این پوشش می‌پردازیم. با توجه به تاریخچه دستمال سر، دستمال سر به‌عنوان یک دستمال پوششی شناخته‌شده است که در ابتدا برای بستن سر تولید شد اما بعد از مدتی برای کاربردهای دیگری مانند بستن به دور گردن، مچ دست و حتی دور ران پا نیز به آن اضافه شد. بیشتر افراد معتقدند رواج دستمال‌های سر از ادیان و فرهنگ‌های مختلف ناشی می‌شود و نمی‌توان دقیق گفت اولین نفر چه کسی از دستمال سر استفاده کرده است؛ زیرا در تمامی ادیان مانند اسلام، مسیحیت و فرقه‌های دیگر از آن به شکل‌های مختلف استفاده می‌شود. دستمال سر نام‌های مختلفی مانند اسکارف، باف، باندانا و … دارد.

امروزه دیگر مانند گذشته دستمال سر جنبه پوشاندن سر را ندارد و افراد برای اهداف دیگر مانند زیبایی و محافظت از سر و پوست از آن استفاده می‌کنند به‌ عنوان‌ مثال خیلی از افراد به‌ منظور عرق‌گیر، کلاه، ماسک، پیشانی‌بند، مچ‌بند و مواردی از این‌ دست که متناسب با نیاز فرد است از آن بهره می‌گیرند. گاهی یک موتورسوار برای اینکه سر خود را گرم نگه دارد دستمال سر را زیر کلاه بر روی پیشانی خود می‌بندد یا اینکه یک دوچرخه‌سوار در گرمای تابستان برای اینکه عرق‌های پیشانی مانع دید او نشود، دستمال سر را بر روی پیشانی می‌بندد. به همین دلیل در بین کوهنوردان، ورزشکاران، طبیعتگران، و افراد دیگر بسیار مورد محبوب است. بیشتر افرادی که از دستمال سر استفاده می‌کنند دختران و پسران جوان هستند که با توجه به سلیقه خود به روش‌های مختلف آن را می‌بندند.

آموزش بستن دستمال سر پسرانه

در ادامه به آموزش بستن دستمال سر پسرانه می‌پردازیم.

  • در ابتدا دستمال سری را که مربعی شکل است تا می‌زنید تا یک مثلث بزرگ درست شود. سپس به روی صورت گذاشته به‌ نحوی‌ که گوشه مثلت در پایین صورت باشد و بعد از پشت گره می‌زنید. حال یک قسمت از پارچه را که روی صورتتان قرار دارد را به پشت سر برده و کمی از پشت می‌کشید که دستمال به سمت بالا برود. سپس گوشه پایین روی صورتتان را کمی می‌پیچانید و به‌ صورت رول به بالای سر می‌برید. در نهایت تمامی قسمت‌ها را فیکس می‌کنید و سه گوش پشت سر را با گره‌های که در قسمت پشت سر قرار دارد گره می‌زنید و یا گره‌ها را ثابت می‌کنید. این مدل بیشتر موردعلاقه موتورسواران و ورزشکاران است.
  • این روش یک روش بسیار ساده و پرطرفداری است، ابتدا دستمال را سه گوش می‌کنید بعد از گوشه آن شروع می‌کنید به تا زدن؛ دقت داشته باشید قرار است در نهایت یک نوار 5 یا 7 سانتیمتری درست کنید و بعد به‌ آرامی آن را برداشته و بر روی پیشانی خود ببندید. همین مدل را می توانید به‌ جای اینکه حالت مستطیلی تا بزنید، به‌ صورت رول آن را جمع کنید.
  • بیشتر پسران دستمال سر را با استایل‌های اسپرت به دور گردن خود می‌بندند. البته این مدل با مدلی که دخترخانم‌ها می‌بندند کمی متفاوت است. در این مدل دستمال باید اندازه استاندارد باشد زیرا اگر بیش‌ از اندازه بزرگ و یا کوچک باشد به‌ هیچ‌ عنوان مرتب و زیبا بسته نمی‌شود. در این روش ابتدا دستمال را سه گوش کرده، بعد از پشت گردن آن را گره می‌زنید سپس باید با کمک دست به آن مدل بدهید. این مدل با یک تی‌شرت ساده بسیار جذاب و زیبا می‌شود.

آموزش بستن دستمال سر پسرانه؛ نکات مهم برای خرید دستمال سر

شما در زمان خرید دستمال سر ابتدا باید هدفتان را از خرید این محصول مشخص کنید به‌ عنوان‌ مثال آیا می‌خواهید از آن به‌ عنوان یک دستمال سر و یا یک مچ‌بند استفاده کنید، البته می‌شود یک دستمال را به روش‌های مختلف ببندید اما قطعاً در زمان بستن آن با مشکل مواجه می‌شوید و نمی‌توانید طرح و مدل مدنظرتان را درست اجرا کنید. بعد از مشخص شدن هدف بهتر است به نکات مهم در مورد خرید دستمال سر پسرانه که در زیر به آنها اشاره‌کرده‌ایم توجه نمایید:

اولین نکته‌ای که باید در زمان خرید دستمال سر به آن توجه نمایید ابعاد دستمال سر است. معمولاً دستمال سرها را به‌ صورت استاندارد تولید می‌کنند تا بتوان به‌صورت چندمنظوره از آن استفاده کرد اما گاهی به دلایلی مانند استفاده به عنوان مچ‌بند در ابعاد کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر تولید می‌شود. به‌ عنوان‌ مثال گاهی دستمال سر را برای استفاده به عنوان مچ‌بند تولید می‌کنند به همین دلیل سایز آن از سایز استاندارد کوچک‌تر است و حتی قسمتی را برای گیره‌های مخصوص مچ‌بند در نظر می‌گیرند و یا دستمال سرهای بزرگ را برای بستن یک مدل خاص که بیشتر ویژه خانم‌ها است تولید می‌کنند. اما پیشنهاد ما به شما این است که یک دستمال با ابعاد استاندارد خریداری کنید تا بتوانید در هر زمان با توجه به نیازتان از آن استفاده نمایید.

دومین نکته این است که باید به جنس دستمال سر توجه کنید یک دستمال سر باکیفیت باید خاصیت کشسانی داشته باشد. اگر می‌خواهید دستمال سر خود را به حالت‌های مختلف ببندید حتماً سعی کنید، دستمالی را انتخاب نمایید که کشسانی خوبی دارد. همچنین جنس دستمال باید ضد حساسیت باشد زیرا برخی از دستمال‌ها از نوع نامرغوب درست‌شده‌اند که باعث حساسیت‌های پوستی در فرد می‌شود.

سخن پایانی

یکی از اکسسوری‌های زیبا برای استایل‌های اسپرت پسرانه دستمال سر است که می‌توان به روش‌های مختلف از آن استفاده کرد. یک دستمال سر خوب باید به‌صورت کامل لبه‌دوزی شده باشد زیرا دستمال‌های نامرغوب بدون لبه‌دوزی خیلی سریع خراب می‌شوند و همچنین نمی‌توانید به دلیل نامرتب بودن دور آن به روش دلخواه آن را ببندید. شما به‌عنوان یک پسر باید در زمان خرید به طرح‌های روی دستمال دقت نماید زیرا اکثر این دستمال‌ها برای خانم‌ها تولید می‌شود و کمتر مدل‌های شیک پسرانه در میان آ‌ن‌ها دیده می‌شود؛ اما با کمی دقت می‌توانید زیباترین و شیک‌ترین مدل را متناسب با استایلی که می‌خواهید تهیه نمایید.

البته برای اینکه بتوانید بهترین استفاده از این اکسسوری را داشته باشید و یا آنرا بعنوان کادو تولد به دوستانتان اهدا نمایید، بهتر است با روش‌های مختلف استفاده از آن آشنا شوید. ما در این مطلب از مجله آدور استایل سعی کردیم تا به آموزش بستن دستمال سر پسرانه بپردازیم و شما را با مدل‌های محبوب و پرطرفدار بیشتر آشنا کنیم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت
فیلتر بر اساس قیمت
فیلتر بر اساس قیمت - slider
280000تومان2500000تومان
مناسب برای
مناسب برای
فیلتر بر اساس نوع محصول
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس سایز