دسته بندی ها
دسته‌ها
بهترین روش برای شستشوی شال و روسری بافت

راهنمای شگفت انگیز شستشوی شال و روسری بافت – بدون ایجاد آسیب برای بافت

استفاده از شال و روسری بافت به دلیل ساختار منحصر به فرد و گرم خود بیشتر به فصل زمستان محدود می‌شود و به همین دلیل احتمال کثیف شدن و شستن آنها افزایش می یابد. از طرف دیگر الیاف استفاده شده در پارچه آنها خیلی زود تحت تاثیر مواد شوینده یا نحوه شستشو قرار می‌گیرد. با این تفاسیر خانم های زیادی نسبت به طول عمر این روسری ها شاکی هستند و معتقدند که خیلی زود فرسوده می‌شوند.

اما در اینجا به شما خواهیم گفت که برای شستشوی شال و روسری بافت خود از چه تکنیک هایی استفاده کنید و بهترین روش شستشوی آنها به چه صورت است.

اقدامات اولیه شستشوی شال و روسری بافت

وقتی که روی لباس یا روسری و شال شما لکه ای شکل می گیرد، انجام برخی اقدامات اولیه بسیار مهم هستند و می‌تواند روند شستشوی کلی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. همین وضعیت در مورد شستشوی شال و روسری بافت هم وجود دارد و می‌تواند روش شستشوی آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین قبل از شستشوی آنها به دستورالعمل های زیر توجه کنید.

هر چه زودتر بهتر!

الیاف استفاده شده در پوشاک بافت بسیار حساس است و مواد آلاینده را خیلی راحت به خود جذب می کند. خشک شدن لکه روی این پارچه ها می تواند آنها را به یک لکه دائمی تبدیل کند یا کار پاک کردن آنها را به یک پروژه سخت تبدیل کنند. برای این وضعیت توصیه ما این است که قبل از خشک شدن لکه و خیلی زود برای از بین بردن اصل لکه اقدام کنید و بلافاصله شست و شوی روسری و شال بافت خود را انجام دهید.

به توصیه تولید کننده توجه کنید

معمولاً هر کدام از پوشاک ها دارای یک برچسب هستند که شرایط نگهداری آنها مانند شستشو و اتو کشیدن را به مصرف کننده توضیح میدهند. این اطلاعات از این جهت اهمیت دارند که به طور مستقیم با طول عمر محصول در ارتباط هستند. بنابراین قبل از اینکه برای شستشوی شال و روسری بافت اقدام کنید حتماً برچسب آنها را مطالعه کنید و مطمئن شوید که شرایط استاندارد برای شستن آنها را فراهم می کنید.

محل لکه را تمیز کنید

قبل از اینکه روسری یا شال را در ظرف نهایی شستشو بیندازید، از پاک کردن ماده اصلی لکه مطمئن شوید. اگر لکه خشک شده می توانید با استفاده از یک قاشق یا چنگال یا هر ابزار دیگری آن را از روی الیاف جدا کنید. اگر هنوز لکه خشک نشده می‌توانید از لبه چاقو یا هر ابزار لبه دار دیگری برای جدا کردن آن استفاده کنید. جدا کردن لکه ها قبل از شستشوی روسری و شال بافت از انتقال آن به سایر قسمت ها جلوگیری می کند.

مراقب رنگ دهی شال و روسری باشید

معمولا هر کدام از پارچه ها مقداری رنگ دهی دارند و این می‌تواند روند شستشوی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. مثلاً اگر میزان رنگ دهی یک پارچه زیاد باشد، بالا رفتن مدت زمان شستشو می‌تواند منجر به از بین رفتن رنگ آن ها شده و کیفیت ظاهری آن را پایین بیاورد. بنابراین سعی کنید قبل از شستشوی شال و روسری بافت خود حتماً در مورد شرایط رنگ دهی آن بدانید و با توجه به آن برای شستن اقدام کنید.

روش صحیح شستشوی شال و روسری بافت

با توجه به حساس بودن الیاف پوشاک بافت، توصیه ما این است که از آب ولرم و شامپوی بچه برای شستن آنها استفاده کنید. ابتدا سینک یا ظرف مخصوص شستشو را با آب گرم پر کنید و شال و روسری بافت خود را در آن بخیسانید. به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید که در همین وضعیت باقی بماند و سپس به آن شامپوی بچه اضافه کنید و کمی تکان دهید. مجدداً آن را به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید و سپس آب ظرف شستشو را خارج کنید. بدون این که شال یا روسری خود را فشار دهید، ظرف را مجددا با آب ولرم پر کنید تا همه مواد شوینده خارج شوند.

چلاندن روسری و شال بافت به الیاف آنها صدمه میزند و به همین دلیل تنها سعی کنید که آن را به لبه ظرف فشار دهید تا آب و مواد شوینده از ساختار آنها خارج شود. حالا می توانید آنها را از ظرف خارج کنید و روی یک سطح تخت جلوی هوای آزاد و نور ملایم خورشید قرار دهید تا خشک شود.

شال و روسری بافت خصوصیات متفاوتی نسبت به سایر پارچه ها دارد و به دلیل مقاومت بالای آن در برابر عبور سرما یک انتخاب ایده آل برای فصل زمستان است و به همین دلیل نیز می توانید آنرا بعنوان یک هدیه مناسب برای دوستان و آشنایان خود در نظر بگیرید. نگهداری و استفاده از این محصولات نیاز به تمهیدات خاصی دارد که در اینجا نحوه شستشوی آنها را آموزش دادیم. سوالات احتمالی خود را در بخش نظرات مطرح کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت
فیلتر بر اساس قیمت
فیلتر بر اساس قیمت - slider
280000تومان2500000تومان
مناسب برای
مناسب برای
فیلتر بر اساس نوع محصول
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس سایز