دسته بندی ها
دسته‌ها
بهترین انتخاب انواع شال و روسری 2019

بهترین انتخاب انواع شال و روسری 2019

فقط کافی است چند دقیقه در سایت آدور استایل بچرخید یا در یکی از فروشگاه‌های سطح شهر به محصولات نگاه کنید تا متوجه انواع شال و روسری شوید. در حقیقت، در این محصولات امکان ایجاد تنوع در بخش‌های مختلف وجود دارد و به همین دلیل تنوع آنها بسیار بیشتر از حد تصور ماست. این موضوع کار ما را برای انتخاب انواع روسری و شال سخت می‌کند و باید اطلاعات کافی در مورد بخش‌های مختلف آنها داشته باشیم.

انواع شال و روسری از لحاظ جنس پارچه

یکی از اصلی‌ترین معیارها در انتخاب بین انواع روسری و شال، توجه به نوع پارچه استفاده شده در آنهاست. در حقیقت این معیار مشخص می‌کند که روسری یا شال مورد نظر برای چه شرایطی مناسب است و حتی قیمت آنها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. در مطالب قبل در مورد پارچه‌های بکار گرفته شده در روسری‌ها و شال‌ها اشاره کردیم و به همین دلیل به طور مختصر به آن‌ها می‌پردازیم:

  • ابریشم: استفاده از نخ ابریشم در این محصولات باعث شده که کیفیت بافت آن بسیار خوب بوده و یکی از گران‌ترین محصولات بازار است. شال و روسری ابریشم بیشتر برای مجالس و مراسم‌ها مناسب است و یکی از زیباترین محصولات محسوب می‌شود.
  • ساتن: پارچه ساتن به دلیل لیز بودن ذاتی خود بیشتر به عنوان یک گزینه اسپرت استفاده می‌شود و نگه داشتن آن سخت است. پس طبیعتاً برای شرایطی که فرد نیاز به حجاب کامل دارد یا فعالیت زیاد است نمی‌توان از این گزینه استفاده کرد.
  • نخی: این روسری‌ها از لحاظ وزن و راحتی فوق العاده هستند و کیفیت بافت آنها خوب است. پارچه نخی برای انواع شال و روسری در فصل بهار و پاییز انتخاب خوبی است.
  • پشمی: این پارچه‌ها برای فصل سرد سال بهترین انتخاب هستند. پارچه‌های پشمی سبک بوده و بستن آنها به مدل‌های مختلف راحت‌تر است.
  • حریر: یک پارچه سبک و نازک، مناسب برای فصل تابستان و انتخاب مناسب برای مراسم شادی و جشن است.

از لحاظ طرح و مدل

یکی دیگر از معیارهایی که در انتخاب بین انواع شال و روسری به شما کمک می‌کند، طرح و مدل‌هایی است که برای آنها در نظر گرفته شده است. در هر صورت استفاده از این محصولات صرفاً به یک فضای خاص محدود نمی‌شود و فرد می‌تواند در شرایط مختلف از آنها استفاده کند. بنابراین طبیعی است که برای هر کدام از این شرایط گزینه مختلفی طراحی شده باشد که هم از لحاظ اندازه و هم از لحاظ طرح و نوع پارچه استفاده شده در آنها با یکدیگر متفاوت باشند. اگرچه دسته بندی انواع روسری و شال بر مبنای طرح و مدل بیشتر سلیقه‌ای است، اما می‌توانیم آنها را در سه گروه زیر قرار دهیم:

  • شال و روسری اسپرت: این دسته از محصولات عموماً اندازه کوچکتری دارند و بیشتر از پارچه‌های سبک و ارزان برای آنها استفاده می‌شود. تنوع رنگی بالا و امکان بستن آنها به شیوه‌های مختلف از مهم‌ترین ویژگی‌های روسری و شال اسپرت است. معمولاً برای این محصولات از پارچه نخی و پنبه‌ای استفاده می‌شود که میزان لیز خوردن آنها کمتر است و امکان فعالیت بهتر فرد را می‌دهند.
  • شال و روسری مجلسی: مهم‌ترین ویژگی این محصولات اندازه بزرگ و قواره بلند آنهاست که برای پوشاندن قسمت سر و گردن و بخشی از سینه و پشت مناسب است. معمولاً در این موارد از پارچه ابریشم و پارچه ساتن استفاده می‌شود و تنوع آنها از لحاظ رنگ و مدل کمتر است. در ضمن می‌توان آنها را در بین گزینه‌های گران قیمت در بازار معرفی کرد.
  • شال و روسری معمولی: این محصولات همان شال‌ها و روسری‌های پرکاربرد هستند که همه نوع پارچه و همه نوع طرحی را شامل می‌شوند. اندازه آنها معمولاً متوسط بوده و امکان بستن آنها با سبک‌های مختلف مانند سبک لبنانی و خلیجی هم وجود دارد. قیمت این محصولات متوسط است و برای انتخاب به عنوان یک هدیه ارزان قیمت مناسب هستند.

انواع روسری و شال از لحاظ اندازه

با وجود اینکه دسته بندی شال و روسری بر مبنای اندازه می‌تواند تنوع بسیار زیادی داشته باشد، اما معمولاً برای تشخیص آنها از دو گروه استفاده می‌شود که می‌تواند معیار تشخیص خوبی باشد:

  • روسری و شال قواره بزرگ: معمولاً اگر اندازه شال و روسری از ۱۰۰ سانتیمتر بزرگتر باشد به عنوان محصولات قواره بزرگ شناخته می‌شوند. البته طبیعی است که محصولاتی با اندازه ۲۰۰ × ۶۵ سانتیمتر یا ۱۰۰ × ۱۱۰ سانتی متر هم در بازار وجود دارد که هر کسی بر مبنای اندازه مورد نیاز خود آن‌ها را انتخاب می‌کند
  • روسری و شال قواره کوچک: این محصولات معمولاً با ابعاد کوچک مانند ۷۵ × ۷۵ به بازار عرضه می‌شوند و اصولاً روسری‌ها و شال‌های کوچکتر از ۹۰ × ۹۰ در این دسته قرار می‌گیرند.

فاکتورهایی که هنگام انتخاب انواع شال و روسری باید در نظر بگیرید

مواردی که در بندهای قبلی به آنها پرداختیم، انواع شال و روسری را بر مبنای فاکتورهای مختلف نشان می دادند و ما هم می‌توانیم از این الگو در انتخاب خود استفاده کنیم. اما برای بکارگیری این محصولات باید شرایط فردی و شخصی خود را هم در نظر بگیریم تا سراغ اجناس مختلف برویم. در این وضعیت باید چهار فاکتور زیر را در نظر بگیریم:

نوع پوششی که دارید

نوع پوشش و لباسی که شما برای شرایط مختلف انتخاب میکنید اصلی‌ترین فاکتوری است که در بکارگیری انواع روسری و شال باید به آن استناد کنید. در یک مراسم مجلسی شما لباس های بلند و مناسب با مجالس مختلف میپوشید و طبیعتاً انتخاب شما شال و روسری ابریشم یا شال و روسری حریر است. اما برای حضور در فضای اداری باید نوع پوشش خود را تغییر دهید که در این صورت باید به سراغ پارچه‌های نخی و پشمی بروید.

شرایط محیطی و زمانی

این که شما در چه زمانی از سال هستید و شرایط آب و هوایی به چه صورت است که در انتخاب انواع شال و روسری به شما کمک می‌کند. انتخاب روسری و شال تابستانه باید از بین پارچه های نازک و خنک مانند پارچه‌حریر صورت گیرد. اما معمولاً برای شال و روسری زمستان از پارچه های پشمی و پارچه های با تراکم بالا استفاده می شود که اجازه خروج گرما را نمی دهند. به همین ترتیب برای فصل بهار و فصل پاییز هم انتخاب های متفاوتی وجود دارد که هم از لحاظ نوع پارچه و هم از لحاظ طرح و رنگ متفاوت هستند.

محلی که حضور دارید

محلی که شما حضور دارید در انتخاب کلیات شال و روسری تاثیرگذار است. در یک مراسم رسمی احتمالاً شما به سراغ روسری و شال ابریشم می روید و سعی می‌کنید که قواره آنها را با توجه به شرایط مناسب انتخاب کنید. برای فضاهای آزاد و اسپرت رفتن سراغ محصولات با قواره کوچک انتخاب مناسبی است و در عوض از پارچه های پشمی و نخی که لیز خوردن آنها کمتر است انتخاب می شود. معمولاً پارچه حریر بیشتر برای مراسم های خودمانی انتخاب می شود.

مدل بستن روسری و شال

همانطور که مدل بستن شال و روسری در انتخاب اندازه آنها و همچنین نوع جنس پارچه تاثیر گذار است، شرایط همراه کردن آن با ترند های مختلف در حوزه فشن را هم تحت تاثیر قرار می دهد. برای برخی از مدل ها لازم است که قواره شال و روسری بزرگ باشد تا به اندازه کافی دور سر و اطراف گردن را بپوشاند. اما در یک مدل کلاسیک می توان از اندازه ها و قواره های کوچک استفاده کرد که با استفاده از حلقه یا گره در زیر گردن بسته می شوند.

این نکته را هم باید به خاطر داشته باشید که انتخاب انواع شال و روسری با توجه به شرایط فیزیکی فرد مانند قد او و شکل صورت او هم انجام می شود. پس حتماً از قبل در اینترنت یا هر فضای دیگر تحقیق کنید و مطمئن شوید که انتخاب مناسبی با توجه به شرایط خود دارید.

البته باز هم باید به این نکته اشاره کنیم که انتخاب بین انواع شال و روسری بیشتر سلیقه‌ای است و هر فرد با توجه به شرایط فیزیکی خود و شرایطی که قرار است از آنها استفاده کند می‌تواند گزینه‌های مختلف را انتخاب کند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت
فیلتر بر اساس قیمت
فیلتر بر اساس قیمت - slider
280000تومان2500000تومان
مناسب برای
مناسب برای
فیلتر بر اساس نوع محصول
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس سایز