دسته بندی ها
دسته‌ها
برچسب ها
خرید شال آدور

اگر به فکر خرید شال هستید، این موارد را از دست ندهید

تجربه و سال‌ها حضور ما در بازار نشان می‌دهد که برای خانمها برتری چندانی بین شال و روسری وجود ندارد و در حقیقت گزینه انتخابی نهایی آنها به نوع پوشش و محلی که قرار است حضور داشته باشند بستگی دارد. اما در طرف دیگر برخی از این افراد به دلایل خاص خود به یکی از آنها تمایل بیشتری نشان می‌دهند و سعی می‌کند که در هر حالتی از آن استفاده کنند.

اما نمی‌توانیم از این حقیقت هم بگذریم که در برخی موارد شال به عنوان گزینه‌ای بهتر مطرح می‌شود و در برخی موارد هم روسری گزینه‌ای مناسب‌تر و ایده آل تر است. حالا برای این که یک راهنمای خوب در مورد انتخاب آنها در اختیار شما قرار دهیم ابتدا در مورد دلایل برتری شال نسبت به روسری صحبت خواهیم کرد و گام به گام روند استفاده از آنها را توضیح خواهیم داد.

دلایل برتری شال نسبت به روسری

شاید برای شما هم تعجب آور باشد که برخی از خانم‌ها در برخی مواقع خاص به استفاده از شال اصرار عجیبی دارند و به هیچ وجه حاضر به تغییر رأی خود نیستند. اگر از آنها در مورد دلیل این انتخاب بپرسید، شاید از لحاظ علمی یا از لحاظ تکنیک‌های مد و فشن شما را توجیه نکنند، اما به طور کلی انتخاب آنها معقولانه به نظر می‌رسد. به طور کلی برای شرایط زیر سعی کنید که بیشتر از شال استفاده کنید:

  • شال‌ها نسبت به روسری‌ها حالت اسپرت دارند و برای افراد جوان با تیپ اسپرت بهتر هستند.
  • اندازه آن‌ها بزرگ‌تر است و در قواره‌های بزرگ‌تر می‌توانید آنها را انتخاب کنید.
  • رنگ‌های ساده و تک رنگ آنها نسبت به روسری‌ها بیشتر کاربرد دارند.
  • بلندا و دنباله شال‌ها برای پیاده سازی الگوهای مختلف برای پیچیدن دور سر مناسب‌تر است.
  • خیلی راحت‌تر و با فرم‌های بیشتری با فرم صورت هماهنگ می‌شوند.
  • روش‌های بستن آن‌ها متنوع است و این کار شما را برای انتخاب مدل‌های مختلف ساده می‌کند.
  • از لحاظ اندازه تنوع بیشتری نسبت به روسری‌ها دارند و با پوشش‌های مختلف مانند مانتوجلوباز هماهنگ می‌شوند.

طبیعی است که انتظار ما از مزایای شال نسبت به روسری با توجه به شرایط استفاده و کاربرد آنها تعیین می‌شود. طبیعتاً شما در مراسم‌های رسمی و یا در حالت‌هایی که فعالیت زیادی دارید و نمی‌توانید از این گزینه استفاده کنید و روسری‌ها انتخاب بهتری هستند. پس باز هم باید تاکید کنیم که برتری آنها نسبی است و به شرایط شما بستگی دارد.

جنس پارچه شال‌ها را بشناسید

کسانی که استفاده از شال را نسبت به روسری ترجیح می‌دهند شاید مسئله جنس پارچه برای آنها اولویت نداشته باشد. در حقیقت مطالعه بازار نشان می‌دهد که پارچه‌های استفاده شده برای این دو محصول کاملاً یکسان است و فقط در برخی جزئیات خاص با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین اگر معیار شما جنس پارچه باشد گزینه‌های مشابهی با روسری‌ها در اختیار دارید:

  • شال ابریشم: شیک‌ترین، باکلاس ترین و زیباترین محصولی که می‌توانید برای مراسم‌های رسمی و غیر رسمی خود انتخاب کنید از جنس همین پارچه‌ها هستند. البته فراموش نکنید که این گرانترین گزینه در دسترس برای شماست و به عنوان جایگزین می‌توانید از پارچه‌های ساتن هم استفاده کنید.
  • شال حریر: نازک‌ترین و سبک‌ترین محصولی است که می‌توانید در شرایط مختلف از آن استفاده کنید. پارچه حریر تنوع رنگی خوبی دارد و به دلیل عبور هوا برای فصل تابستان و ساعات گرم سال مناسب است. این گزینه برای مراسم‌های رسمی انتخاب خوبی نیست و بیشتر سعی کنید که در گردهمایی‌های خودمانی از آن کمک بگیرید.
  • شال نخی: راحت‌ترین گزینه ممکن برای کسانی که در طول روز فعالیت زیادی دارند. بافت نسبتاً زبر پارچه نخی به شما کمک می‌کند که از لیز خوردن آن جلوگیری کنید و در هر حالتی آن را روی سر خود داشته باشید. این محصول هم میزان هوای خوبی از خود عبور می‌دهد و برای فصل تابستان مناسب است. این گزینه برای کسانی که به فکر طرح سنتی هستند انتخاب خوبی است.
  • شال ساتن: به عنوان یک پارچه مدرن شناخته می‌شود که از لحاظ طرح تا حدود زیادی به ابریشم شباهت دارد. البته باز هم تراکم پارچه میزان عبور هوا را به حداقل رسانده و برای هوای گرم و داخل خودرو به هیچ وجه انتخاب خوبی نیست. شال بافته شده از پارچه ساتن برای مراسم‌ها انتخابی ایده آل است و یک گزینه ارزان‌تر نسبت به پارچه ابریشمی محسوب می‌شود.
  • شال پنبه‌ای: مناسب‌ترین گزینه ممکن برای فصل سرد سال است که می‌توانید قسمت سر و گردن را با آن بپوشانید. این پارچه هم به خوبی روی سر باقی می‌ماند و برای مراسم‌های رسمی انتخاب خوبی است. البته از لحاظ تنوع رنگی و طرح شاید توانایی رقابت با پارچه ساتن و ابریشم را نداشته باشد، اما گزینه خوبی برای میانسالان و بزرگسالان است.

انتخاب رنگ شال با توجه به رنگ پوست

اولین و اصلی‌ترین معیاری که شما در انتخاب شال و روسری باید به آن توجه کنید، هماهنگی آن با رنگ پوست صورت است. تنوع رنگی پوست در ایران نسبتاً زیاد است و شما می‌توانید رنگ پوست سفید، گندمی، برنزی و شکلاتی را در بین ایرانی‌ها پیدا کنید. شاید تنها گزینه معدود در بین ایرانی‌ها پوست زرد باشد و برای سایر گزینه‌ها محصول به اندازه کافی تولید شده است. حالا با توجه به گزینه‌های زیر می‌توانید محصول دلخواه خود را انتخاب کنید:

  • شال مناسب برای پوست سفید و روشن: اگرچه این افراد در انتخاب به رنگ محدودیت ندارند، اما به آنها توصیه می‌شود که از رنگهای روشن مانند سفید یا زرد خردلی یا خانواده‌های مشابه آنها استفاده نکنند که بیش از حد آنها را ساده و معمولی نشان می‌دهد.
  • شال مناسب برای پوست گندمی: برای این افراد استفاده از رنگ‌های تیره و گرم چندان خوب نیست و رنگ‌های سفید و روشن مانند قهوه‌ای روشن یا رنگ عسلی گزینه خوبی است. البته این افراد می‌توانند رنگ مانتو را هم به عنوان الگوی انتخاب خود قرار دهند.
  • شال مناسب برای پوست برنزی: این افراد باید مراقب کنتراست ایجاد شده هنگام استفاده از گزینه‌های با رنگ روشن باشند و استفاده از رنگ زرد خردلی یا رنگ قرمز و آلبالویی چندان مناسب نیست. این افراد می‌توانند رنگ‌های خانواده نارنجی و ترکیبی چند رنگ مانند گلبهی را امتحان کنند.
  • شال مناسب برای پوست شکلاتی: به این افراد استفاده از رنگ سفید برای کنتراست بالا پیشنهاد می‌شود و در غیر این صورت باید از گزینه‌های ترکیبی و چند رنگ با زمینه سفید استفاده کنند تا هم با رنگ پوست آنها همخوانی داشته باشد و هم امکان پوشش رنگ‌های مختلف را به آنها بدهد.

انتخاب شال با توجه به رنگ مانتو

یکی دیگر از معیارهایی که می‌تواند در انتخاب شال و رنگ آن به شما کمک کند این است که از رنگ لباس و به طور خاص از رنگ مانتو کمک بگیرید. با توجه به اینکه پوشش اکثر ایرانی‌ها برای حضور در محیط آزاد مانتو است، معمولاً در انتخاب سایر قسمت‌ها و پوشش‌ها با توجه به الگوی رنگی آن عمل می‌شود. باید قبول کنیم که تنوع رنگی این پوشش به حدی بالاست که نمی‌توان به همه آنها پرداخت، اما به طور کلی می‌توان رنگ‌های پر تکرار و پر مصرف آنها را در نظر گرفت و از الگوی زیر استفاده کرد:

  • شال مناسب برای مانتو سیاه: برای این افراد مناسب‌ترین و ایده آل ترین گزینه ممکن استفاده از رنگ سفید است. البته این افراد می‌توانند رنگ‌های دیگری مانند قرمز و صورتی را هم با کمی تغییر در مدل انتخاب کنند.
  • شال مناسب برای مانتو خاکستری: برای این افراد بهترین گزینه استفاده از رنگ‌های گرم و هیجانی است که معمولاً با رنگ‌های صورتی، گلبهی، نارنجی کم رنگ و حتی قهوه‌ای روشن پیشنهاد می‌شود.
  • شال مناسب برای مانتو سفید: برای این افراد گزینه‌های متعددی وجود دارد که با توجه به محیط رسمی یا غیررسمی می‌توان یکی از آنها را انتخاب کرد. به عنوان مثال این افراد برای مکان‌های رسمی می‌توانند از رنگ سیاه یا سورمه‌ای استفاده کنند و برای مراسم مراسم‌های غیر رسمی استفاده از رنگ‌های شاد مانند رنگ قرمز و رنگ صورتی و بنفش پیشنهاد می‌شود.
  • شال مناسب برای مانتوهای رنگی: تنوع رنگی مانتوها بسیار زیاد است و با توجه به انتخاب بین رنگ‌های سرد و گرم امکان استفاده از گزینه‌های مختلف را دارید. در این مورد سعی کنید که بیشتر به رنگ پوست و نوع آرایش خود توجه کنید و در کنار آن شرایط رسمی یا غیر رسمی بودن محیط را هم در نظر بگیرید.

راهنمای بستن شال

همانطور که برای انتخاب رنگ و طرح شال به فاکتورهایی مانند لباس و رنگ پوست توجه کردید، به هنگام بستن آنها هم باید وضعیت صورت خود را در نظر بگیرید تا با توجه به اصول اولیه آن را ببندید. شما وقتی که جلوی آینه می‌ایستید یک الگوی کلی از چهره و صورت خود می‌بینید که الگوی انتخابی شما خواهد بود. پس شما هم از الگوهای زیر استفاده کنید:

  • بستن شال برای صورت مستطیلی و بلند: این افراد باید به شکلی از شال‌ها استفاده کنند که بلندای صورت آنها را پوشانده و لبه‌ها تیزتر باشد. برای این افراد استفاده از هدبند با رنگ تیره پیشنهاد خوبی است و بخشی از صورت آنها را می‌پوشاند.
  • بستن شال برای صورت بیضی: صورت بیضی بهترین حالت ممکن است و همه الگوهای مختلف را می‌توان به کمک آن پیاده کرد. این افراد می‌توانند از هدبند استفاده کنند یا به شکلی آن را ببندند که قسمت بالا و پایین صورت خود را پهن‌تر نشان داده و جذاب‌تر باشند.
  • بستن شال برای صورت مربعی شکل: صورت و چهره این افراد در قسمت چانه و در قسمت پیشانی به حالت چهارگوش است و شیوه بستن باید به شکلی باشد که این گوشه‌ها پوشش داده شده و چهره فرد گرد دیده شود.
  • بستن شال برای صورت گرد و تپل: در این افراد عرض پیشانی بسیار کمتر است و به همین دلیل استفاده از هدبند برای آن‌ها پیشنهاد نمی‌شود. اما اگر به هر دلیلی مایلید که از هدبند استفاده کنید، رنگ‌های روشن به شما اجازه می‌دهد که صورت خود را بلندتر نشان دهید و در عوض سنگ کنیم که شال را به صورت محکم و حالت دار ببندید.

از کجا شال و روسری عمده بخریم؟

راهکارهای مختلفی برای خرید شال وجود دارد که ساده‌ترین و متداول‌ترین آنها مراجعه حضوری به یک فروشگاه و امتحان کردن آن به صورت حضوری و واقعی است. در این حالت یک آینه در اختیار شما قرار می‌گیرد تا گزینه‌های مختلف را به صورت واقعی امتحان کنید و بهترین آنها را با توجه به وضعیت تیپ و شخصیت و همچنین شرایط ظاهری خود انتخاب کنید.

اما حالت دوم خرید اینترنتی شال است که شما اطلاعات کاملی در مورد وضعیت خود در اختیار فروشندگان قرار می‌دهید تا آنها به شما پیشنهاد دهند. در خرید اینترنتی شما می‌توانید از صفحات محصولات مختلف بازدید کنید و ببینید که کدام یک از آنها با نیاز و خواسته شما هم خوانی دارد. در ضمن روش فروش اینترنتی به شما اجازه می‌دهد که تغییرات جزئی و دلخواه را در درخواست خود داشته باشید و از فروشنده بخواهید که محصول مناسب را در اختیار شما قرار دهد.

اما به نظر می‌رسد که برای کسانی که به فکر خرید عمده شال و روسری هستند فروش اینترنتی گزینه مناسبی باشد. در حقیقت شما با فروشنده در تماس هستید و از آن‌ها می‌خواهید که محصولات دلخواه و مورد استفاده خود را برای شما بفرستند. در این وضعیت شما نیازی به مراجعه حضوری و دیدن گزینه‌های مختلف ندارید و می‌توانید گزینه‌های خود را مستقیم و از بین محصولات آن‌ها انتخاب کنید. ما در مجموعه فروشگاهی آدور این امکان را فراهم آورده ایم.

قیمت شال

طبیعی است که قیمت شال همانند قیمت سایر محصولات و پوشاک‌ها در بازار به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. در ساده‌ترین حالت ممکن برای قیمت‌گذاری این محصولات به جنس پارچه به کار رفته در آنها استناد می‌شود که گران‌ترین قیمت ممکن برای محصولات ابریشمی گرفته می‌شود. در کنار آن اندازه و قواره پارچه استفاده شده هم در نظر گرفته می‌شود که هر چه بیشتر باشد قیمت محصول هم بالاتر خواهد بود. در ضمن شرکت‌ها برای خرید عمده قیمت‌های پایین‌تر و تخفیف بیشتری در نظر می‌گیرند تا تعداد فروش بیشتری داشته باشند.

جمع بندی

شال به عنوان یک پوشش ایرانی و اسلامی در بین افراد جوان و بزرگسال محبوبیت بالایی دارد و می‌تواند نیاز مختلف آنها را برطرف کند. البته برای انتخاب این محصول فاکتورها و معیارهایی مانند رنگ پوست، نوع پوشش و همچنین نحوه بستن و شرایط اختصاصی تعریف می‌شود که هر کدام از آنها ما را به سمت یک گزینه خاص هدایت می‌کند. در این مطلب تلاش کردیم که الگوی خوب و مناسبی در مورد انتخاب شال در اختیار شما قرار دهیم که امیدواریم به رفع ابهامات شما کمک کند. اما اگر سوالی دارید می‌توانید آن‌ها را در بخش نظرات مطرح کنید یا مستقیماً با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت
فیلتر بر اساس قیمت
فیلتر بر اساس قیمت - slider
280000تومان2500000تومان
مناسب برای
مناسب برای
فیلتر بر اساس نوع محصول
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس سایز