دسته بندی ها
دسته‌ها
برچسب ها
معیار های انتخاب روسری

برای انتخاب و خرید روسری به چه مواردی توجه کنیم؟

فرقی نمی‌کند که یک دختر ۱۲ ساله باشید یا یک بانوی میانسال ۵۰ ساله، روسری یکی از تجهیزاتی است که همیشه در چمدان و وسایل شخصی شما پیدا می‌شود. ایرانی‌ها از دیرباز پوشش‌های مختلفی برای موی سر خود داشتن که شاید ارتباط چندانی با مسئله حجاب و دین اسلام نداشته باشد. گاهی این پوششها یک دستار معمولی رنگی برای حفظ سلامت مو بوده و گاهی هم به عنوان پوشش برای رعایت حجاب.

حتی گاهی خرید روسری به عنوان هدیه روز دختر یا هدیه روز مادر هم بهانه خوبی برای شاد کردن دختران سرزمین است که ما در اینجا به شما خواهیم گفت که برای خرید خود به چه چیزهایی توجه کنید و چه فاکتورهایی را در نظر بگیرید.

چرا خانواده‌ها به روسری علاقه دارند؟

اگر به ۲۰ سال اخیر نگاه کنیم متوجه می‌شویم که پوشش‌های مختلفی برای موی سر وجود داشته که پرتکرارترین آنها شال و روسری بوده که برای برخی مناطق هم از لباس‌های سنتی استفاده شده است. اما می‌بینیم که برای جوانان و بزرگسالان هیچ چیزی به اندازه روسری محبوبیت نداشته و تقریباً همه به شکل‌های مختلفی از آن استفاده می‌کنند. ابتدا این مسئله برای خود ما هم سؤال بود اما با بررسی افراد مختلف متوجه شدیم که دلایل زیر در این انتخاب تأثیر گذار هستند:

  • روسری‌ها تنوع رنگی بسیار زیادی دارند و پاسخگوی سلیقه‌های مختلف هستند
  • از پارچه‌های مختلفی برای تولید آن‌ها استفاده می‌شود که افراد با محدوده سنی مختلف می‌توانند از آنها استفاده کنند
  • برای مراسمات مختلف امکان استفاده از مدل‌های مختلف با آنها وجود دارد
  • اندازه‌های متنوعی دارند و هر اندازه برای یک کاربرد خاص طراحی شده است
  • ارزان قیمت هستند و می‌توان آنها را به عنوان یک هدیه جذاب برای دختران و زنان خرید
  • امکان خرید عمده روسری به صورت جین وجود دارد و می‌توان برای چندین نفر به صورت همزمان خرید
  • با تفاوت فرهنگی ملت‌ها و قومیت‌های مختلف همخوانی دارد و انتخاب آن ساده است.

این یک واقعیت شیرین است که انتخاب روسری می‌تواند به بهانه‌های مختلفی باشد و دلایل محبوبیت آن بسیار زیاد است. اما اگر دقیقاً نمی‌دانید که هنگام ورود به بازار یا یک مغازه یا حتی به هنگام حضور در یک فروشگاه اینترنتی روسری چگونه گزینه‌ای محبوب خود را انتخاب کنید به صورت گام به گام با مطلب ما پیش بیاید:

گام اول؛ انتخاب شکل ظاهری و مدل روسری

شکل ظاهری و مدل اولین چیزی است که شما از روسری می‌بینید و طبیعتاً اولین چیزی که شما را به سمت آن می‌کشاند همین موضوع است. برای قضاوت کردن این محصولات بر مبنای شکل ظاهری شما هم باید ویژگی‌های ذاتی آن را در نظر داشته باشید و همین نکته را در نظر بگیرید که با رنگ آرایش و طرح لباس شما همخوانی داشته باشد. بنابراین در همان لحظه‌ای که شکل ظاهری روسری را می‌بینید به موارد زیر توجه کنید:

مدل‌های مختلف روسری‌ها

قبل از هر چیزی به سراغ مدل‌هایی که در اختیار شما قرار دارد و می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید بروید. معمولاً روسری‌ها و شال‌ها در سه مدل در بازار وجود دارند که برخی از آنها به صورت تک رنگ، برخی به صورت طرح‌های سنتی و برخی هم به صورت طرح مدرن هستند. اصولاً محصولات تک رنگ در بازار بسیار کم هستند و برای برخی موارد خاص ممکن است شرکت‌ها اقدام به تولید آنها کنند.

روسری‌های طرح مدرن شامل استفاده از الگوهای مدرن مانند کوبیسم و چهارخانه در طراحی است که برای افراد جوان و افراد با تیپ امروزی و مدرن مناسب هستند. برای روسری‌های طرح سنتی از الگوهای سنتی ایرانی مانند طرح بته جقه و حتی طرح حیوانات و درختان استفاده می‌شود که برای مراسم‌هایی رسمی چندان کاربرد ندارند و معمولاً افراد مسن به استفاده از آنها علاقه دارند.

تناسب طراحی با رنگ پوست و آرایش

وقتی که مدل روسری دلخواه خود را از بین سه گزینه فوق انتخاب کردید حالا باید آن را با رنگ پوست صورت خود و همچنین طرح آرایشی که در بیشتر موارد استفاده می‌کنید انتخاب کنید. معمولاً افراد سفید پوست برای انتخاب طرح و رنگ محدودیت چندانی ندارند و از هر مدل آرایشی هم استفاده کنند می‌توانند رنگ‌های مختلف آنها را امتحان کنند.

اما وقتی که رنگ پوست شما به رنگ‌های گرم‌تر مانند گندمی و رنگ سبزه گرایش پیدا می‌کند سعی کنید به سراغ رنگ‌هایی بروید که بیشترین همخوانی را با رنگ پوست شما داشته باشد. مثلاً اگر رنگ پوست شما گندمی تیره است می‌توانید از رنگ عسلی انتخاب کنید که جذابیت و گرمای بیشتری دارد. افرادی که صاحب پوست تیره هستند همه می‌توانند از روسری‌های تک رنگ و هم از طرح‌های روشن با زمینه تیره استفاده کنند که کنتراست کمتری در چهره آنها به وجود بیاید.

البته به خاطر داشته باشید که انتخاب مدل روسری و رنگ آن باید بر مبنای محلی که قرار است در آنجا حضور داشته باشید و شرایط آنجا صورت گیرد.

تناسب با لباس

از آن جایی که زیبایی روسری و هماهنگی آن با طرح چهره اصلی‌ترین فاکتور ممکن در انتخاب شما محسوب می‌شود و هنوز هم سعی کنید که فاکتورهای تاثیرگذار در زیبایی و هماهنگی آن را رعایت کنید. حالا به سراغ هماهنگی طرح و الگوی محصول با لباس‌های خود بروید. اگر جوان هستید و از لباس‌های امروزی استفاده می‌کنید سعی کنید طرح مدرن با اندازه کوچک را انتخاب کنید. اگر میانسال هستید و به دنبال یک گزینه برای مراسم‌های رسمی خود می‌گردید از روسری‌های با طرح کلاسیک و قواره بزرگ استفاده کنید.

گام دوم؛ انتخاب جنس پارچه

چه در فروشگاههای اینترنتی و چه در مغازه‌های روسری فروشی در سطح شهر بعد از انتخاب مدل و طرح روسری، باید به سراغ بررسی جنس پارچه به کار گرفته شده در آن بروید و ببینید که از لحاظ کیفیت در چه سطحی قرار دارد. اگر چه این نوع پارچه استفاده شده در این محصولات چندان زیاد نیست اما حساسیت شما نسبت به انتخاب آن می‌تواند شما را به گزینه مطلوبی برساند. در اینجا یک روش متفاوت به شما نشان خواهیم داد:

  • اگر به دنبال یک روسری نازک و سبک هستید: برای این افراد استفاده از پارچه حریر و همچنین پارچه نخی انتخاب مناسبی است که عبور هوا از آن راحت است و برای فصل تابستان مناسب است.
  • اگر به دنبال یک روسری ضخیم و سنگین هستید: برای این افراد استفاده از پارچه پشمی انتخاب بهتری است که کمتر چروک می‌شود و درد سر اتو کشیدن آن کمتر است. این پارچه برای فصل زمستان مناسب است و احتمال سر خوردن آن از روی سر کم است.
  • اگر به دنبال یک روسری شیک مجلسی هستید: برای این افراد پارچه ابریشم بهترین گزینه ممکن است که هم زیبایی و هم دوام بالایی دارد و از لحاظ تنوع طرح و رنگ بهترین انتخاب ممکن برای مجلس و مراسم‌هاست.
  • اگر به دنبال یک روسری شیک و ارزان هستید: برای این افراد پارچه ساتن انتخاب مناسبی است که ظاهر آن همانند پارچه ابریشم است اما تنوع رنگی بیشتری دارد. این پارچه‌ها خیلی زود سر می‌خورند و برای کسانی که فعال هستند انتخاب خوبی نیست. ضمن اینکه کیفیت آنها در سطح پارچه‌های ابریشمی نیست.
  • اگر در طول روز کار زیادی انجام می‌دهید: برای این افراد پارچه نخی و پارچه پشمی انتخاب خوبی است که به خوبی روی سر باقی می‌ماند و شما دردسر کمتری برای تنظیم کردن آن دارید.

گام سوم؛ انتخاب اندازه

حالا اگر در بند قبلی شکل ظاهری و زیبایی را در کنار جنس پارچه در نظر گرفته‌اید احتمالاً گزینه‌های شما به تعداد معدودی رسیده‌اند که از این لحظه به بعد باید اندازه روسری را در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. با توجه به اینکه شیوه بستن روسری‌ها در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، مسلماً انتظاری که آنها از اندازه پارچه دارند بسیار مهم است و به عنوان یک فاکتور تعیین کننده در انتخاب محصول نهایی شناخته می‌شود. برای انتخاب محصول نهایی و اندازه آن به الگوی زیر توجه کنید:

  • ابعاد ۶۵ در ۶۵: این محصولات اندازه بسیار کوچکی دارند و برای بستن به دور سر کودکان و همچنین استفاده به عنوان دستمال گردن و بستن دور مچ استفاده می‌شود.
  • ابعاد ۷۵ در ۷۵: این محصولات به عنوان یک گزینه کوچک قابل استفاده هستند که برای افراد با جثه کوچک و همچنین افراد کم سن و سال انتخاب مطلوبی محسوب می‌شود.
  • ابعاد ۹۰ در ۹۰: این اندازه متداول‌ترین و پرکاربردترین قواری روسری محسوب می‌شود که هم برای افراد بزرگسال و هم برای افراد کم سن و سال مناسب است و بهتر است در انتخاب آنها به طرح و رنگ و همچنین جنس پارچه توجه کنید.
  • ابعاد ۱۲۰ در ۱۲۰: این اندازه به عنوان سنتی‌ترین و قدیمی‌ترین اندازه برای روسری‌ها شناخته می‌شود و به طور کامل می‌تواند سر و اطراف گردن و شانه‌ها را بپوشاند. افرادی که از شیوه‌های لبنانی و خلیجی برای بستن روسری استفاده می‌کنند می‌توانند از این الگو کمک بگیرند. در ضمن برای افراد مسن و برای کسانی که در مراسم‌های رسمی شرکت می‌کنند هم این اندازه مناسب است.

خرید عمده روسری و تفاوت با خرید جزئی

اگر توانسته باشید که مراحل قبل را به شکل مناسب و به ترتیبی که ما گفتیم انجام دهید می‌توان به شما تبریک گفت که در انتخاب محصول مناسب موفق عمل کرده‌اید. اما برای کسانی که در شهرهای کوچک فعال هستند و می‌خواهند در زمینه فروش جزئی روسری فعالیت کنند، خرید محصول به صورت عمده از شهرهای بزرگ‌تر بسیار مهم است و به نوعی سود فعالیت آنها در این نوع خرید است.

با توجه به اینکه تنوع در طرح‌ها و مدل‌های روسری‌های ایرانی بسیار زیاد است خرید یک جین شما را به گزینه‌های متنوعی می‌رساند که طبیعتاً برای پاسخگویی به نیازهای مختلف است. البته بعضی از خانواده‌ها هم به مناسبت‌های سنتی ایرانی مانند ایام عید برای دختران فامیل اقدام به خرید یک جین کامل می‌کند که طبیعتاً باز هم ارزان‌تر است. بنابراین اگر قصد خرید روسری ارزان را دارید و می‌خواهید با قیمت پایین‌تر نسبت به خرید جزئی آنها را پیدا کنید، خرید عمده راهکار مناسبی است که ما هم در وبسایت خود امکان آن را برای شما فراهم آورده‌ایم.

قیمت روسری‌ها

قیمت روسری‌ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و هیچ وقت به شکل قطعی نمی‌توان در مورد قیمت آنها اظهار نظر کرد. اما به طور کلی برای قیمت‌گذاری آنها الگوهایی وجود دارد که شما هم با توجه به این الگو می‌توانید برای خرید محصولات مختلف اقدام کنید. به عنوان مثال:

  • روسری‌های ابریشم به عنوان گران‌ترین محصولات بازار شناخته می‌شوند و پس از آن معمولاً روسری‌های ساتن با قیمت ارزان فروخته می‌شوند.
  • هرچه قواره یک محصول بزرگ‌تر باشد طبیعتاً پارچه بیشتری برای آن استفاده شده و این باعث می‌شود که قیمت آن هم بالاتر برود.
  • پیچیده بودن طرح یک پارچه به معنی زمان‌بر بودن آماده‌سازی آن است و این می‌تواند قیمت آن را بالاتر ببرد.
  • خرید روسری عمده نسبت به خرید جزئی و تکی آن ارزان‌تر تمام می‌شود
  • شرایط محل فروش و حتی منطقه جغرافیایی هم در قیمت گذاری این محصولات تأثیر گذار است.

جمع بندی

روسری‌ها به هر اندازه که قدیمی شده باشند و به هر تعدادی که در منزل داشته باشید باز هم گزینه‌ای برای خرید در جمع دوستانه و یا حتی در گردش‌های خانوادگی هستند. تنوع بالا از لحاظ طرح و رنگ و همچنین امکان استفاده از پارچه‌های مختلف در ابعاد متنوع ایشان را به شما می‌دهد که محصولات متفاوتی در اختیار داشته باشید و با توجه به نیاز خود از بین گزینه‌های مختلف انتخاب کنید. با توجه به رنگ پوست و همچنین پوشش و محلی که قرار است در آنجا حضور داشته باشید امکان انتخاب گزینه‌های متفاوتی را داری که فقط روسری با تنوع زیاد خود پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

امیدوارم اطلاعات کامل و دقیقی در مورد انتخاب روسری در اختیار شما گذاشته باشیم تا ابهامی نداشته باشید. اما اگر سوالی دارید مستقیماً با ما در تماس باشید یا از محصولات ما دیدن کنید و مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت
فیلتر بر اساس قیمت
فیلتر بر اساس قیمت - slider
280000تومان2500000تومان
مناسب برای
مناسب برای
فیلتر بر اساس نوع محصول
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس سایز